Monday 23 April 2012

terima kasih si busuk hati kerana telah membuat aku menangis dalam hati

hrmm..panjang sungguh tajuk entry kali ni.. sebelum aku menulis panjang,first aku minta maaf andai ada yg terasa..ini bukan madah dendam ini sekadar melepas geram.. hati mana yg tak menangis.. bila di buat balik di lempar "tahik" ? sudah ramai yg ku lihat di depan mata..gelagat dan sikap2 manusia..ada yg baik,yg tulus,yg jahat,yg berhati busuk dan sebagainya.. kau bukan musuh dan bukan seorang sahabat.. selama ni aku terlalu menghormati dia..dari sifatnya yg lemah lembut dan juga seorang yg sentiasa sembahyang... sungguh aku tak sangka dia mempunyai segumpal hati yg busuk..aku sangkakan yg dia dah berubah..namun ternyata sangkaan aku meleset..dia tetap sama.. aku heran kenapa dia jadi mcm tu.. tak blh tgk org lebih ataupun aku dapat lebih sikit mesti nak masam2 muka dan mengumpat aku di belakang..klu aku dapat lebih itu semua sebab aku usaha.. aku tahu kau pun usaha jugak dan penat mcm aku jugak.. tapi aku tak pernah dengki.. sbb aku yakin dan percaya.. rezeki Allah itu luas dan ada utk setiap manusia.. jadi sbb tu lah aku tak pernah rasa dengki bila org dapat lebih dari aku..  terkilan... lakonan kau yg mantap ! mempengaruhi sekeliling..gud gud... takpe..aku tak kisah sgt.. sbb org skrg dah makin bijak utk menilai mana yg betul atau tidak.. aku tak kan minta sesuatu yg buruk terjadi pada dia sbb aku yakin manusia blh berubah.. aku betul2 tak sangka dia akan buat aku menangis dlm hati.. sekejap dia baik sgt.. kejap dia buat aku mcm ni.. apa salah aku ? apa aku dah buat pada dia ? soalan tu sllu aku persoalkan pada diri sendiri.. kita berkerja sebumbung tak kan nak bermasam muka.. aku letih lah nak layan perangai ko,asyik aku nak kena mengalah.. mmg lah aku lebih muda dr ko itu tak beerti kau blh buat aku mcm ni.. ni lah manusia.. org bagi muka,dia nak pijak2 plak kepale kita.. dah byk kali ko buat aku mcm ni.. aku masih sabar sabar dan sabar lagi.. sbb aku tak nak benda bodoh ni berpanjangan..nape hati ko ni busuk sgt ? jangan lah nak dengki2 dgn aku yg takde pape nih.. aku pun ada perasaan mcm org lain jugak yg di mana tahap kesabaran aku ada batasannya.. hati yg di uji ini semakin kuat kawan..terima kasih buat hati aku jadi semakin kuat lagi..

p/s :balasan yg amat besar bg mereka yg sabar..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...