Thursday 19 April 2012

hasil nurkilan dalam kereta

Sekiranya entry ni  telah aku postkan disini maka bermakna aku telah selamat sampai ke KL dengan selamatnya.. Sbb kat hotel yg akan aku menginap nnt ada wifi free..

Seperti biasa lah.. Aku dan penulisan seperti tak dapat di pisahkan walaupun berada dlm kereta.. Sbb bukan aku yg drive, incik bos aku yg drive..jadi aku menggunakan masa yg ada ni dgn penuh dedikasi..

Tadi kami berhenti di perhentian Sg Perak.. Di situ adalah perhentian wajib aku jika ke KL.. Nak tahu kenape ? Sebab.. Dekat situ ada gulai tempoyak.. My feberet tuuu  ! Masih jauh lagi perjalanan utk sampai ke KL rasa mengantok tahap kronik mula menyerang mata aku yg sedikit sepet ni.. Halwa telinga aku ni di hidangakan dgn pelbagai jenis muzik dari lagu melayu ke lagu omputih ke lagu nasyid sampai ke lagu dikir barat pun aku layan.. Menguap byk kali dah tapi tak sampai hati nak tdo kesian pulak dekat incik bos sorang2 drive.. Kalau driver yg mengantuk masalah pulak..  Memang...  Memang Aku pun blh drive cuma keberanian je tak memihak pada aku utk drive kereta dlm jarak jauh tambah2 lagi waktu malam mcm ni..

Sepanjang perjalanan ni.. Sering saja aku terbayang wajah2 yg ku cinta.. Terutama sekali adik aky si farah yg nakal tu.. 'farah.. Kakyu rindu adik!  rindu sgt sgt dik'

Aku sememangnya beginilah.. Susah nak berpisah dgn org2 yg aku kasihi walaupun bukan utk tempoh yg lama..

Banyak pulak lori2 dan ba2s malam ni..setiap kali mr.driver potong bas atau lori setiap kali tulah perasaan takut mula menyelubungi aku..walaupun sedang menulis itu bukan penghalang utk aku melihat keadaan jalanraya.. Rehat jap.. Pastu sambung menulis lagi..seperti korang tahu lah penulisan dan aku seperti tak dapat di pisahkan..darah yg mengalir ni pun seperti sudah sebati dengan kegiatan menulis aku agaknya..hehee..

Kupandang kiri kupandang kanan.. gunung ganang yg ku lihat,bila lah lampu2 neon kotaraya bakal ku jamu pada mata aku.. Sekarang kami berhenti lagi di perhentian Tapah..minum2 dulu bg hilang mengatOk..

Next station kami berhenti lagi di restoran jejantas.. Bertolak dr pukul 9 mlm..finally jam tepat menunjukkan pukul 2:40 pagi kami telah pun selamat sampai di KL KL KL yawr.. Cahaya lampu yg begitu cantik2 menghiasi kota raya telah kelihatan..Alhamdulillah syukur..terima kasih Ya Allah yg sentiasa melindungi perjalanan kami dr sebarang kejadian buruk..amin

P/s :sesampainya aku di kotaraya yg penuh dgn kesibukan automatik aku pun menyibukkan diri dgn tugasan yg di beri.. Mungkin sepanjang kesibukan tugasan yg terlampau membuatkan aku susah utk menerjah ke blog kesayangan ku ini