Sunday 6 May 2012

fon beriya2..dah sampai buat muka

aishh ! aku betul2 tak faham.. nape dia buat aku mcm tu tadi.. dalam fon kemain lagi suruh aku datang umah dia,mula2 aku menolak sbb penat sgt tadi.. berulang2 pulak dia fon aku ajak makan rumah dia katanya masak bihun sup.. dlm nada yang penat aku jawab "insyaaAllah klu aku larat aku g lah umah ko"..
aku dan dia blh di katakan rapat jugak.. sbb tu kami asyik ke rumah masing2..
sbb tak nak hampakan dia akhirnya aku buat keputusan utk pergi umah dia (padahal perut lapar gak masa tuu)
dengan muka tak malu sebab ajakan yg bertubi2 aku pun sampai rumah dia...mcm biasa,aku ke dapur dan mencedok nasi selepas pelawaan dia... aku memilih tidak mkn bihun sup tapi sebaliknya aku memilih mkn nasi bersama sup..sbb aku ni bukan crazy bihun sup.. kebiasaanya kami berstory mory sambil aku mkn..tapi... hari ni berbeza sgt,dia biarkan aku mkn sorang diri di ruang tamu (kecik ati taw) sebaliknya dia masuk bilik.. sambil dgn muka yg penuh perasaan malu aku cuba habiskan juga nasik sambil tgk mentor "kata mama,tak baik merajuk depan rezeki"  kerana teringatkan pesan mama,aku cuba sedaya habiskan nasik sambil bersangka baik.. mungkin dia ada masalah.. dah habis aku mkn nasik baru dia keluar *tu pun dengan muka kelat* sepatah aku tanya sepatah dia jawab..klu sllunya berpatah2 dia akan jawab.. aku cuba bertanya lagi..tapi seolah aku sedang berbicara dgn org separa bisu..
apalagi.. aku mohon undur diri balik rumah awal dgn alasan sakit perut nak melabur... bagi alasan tu pun sbb tak nak dia perasaan yg aku ni sedang berkecil hati..
sampai skrg aku masih tertanya2 knape dia buat mcm tu,mcm ni ? arrggh ! serabut kan otak je kan klu pikir benda2 yg mcm tu.. tapi..kenapa tadi dia beriya2 sgt ajak aku..

p/s : klu nak ajak org biarlah ikhlas... baru berkat

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...